ANUNȚ privind organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcției Șef/șefă Secția gestionarea activităților de asistență socială – 1 unitate

676

Perioadă nedeterminată

Lista documentelor necesare pentru participare la concurs:

  • formularul de participare (Hotărârea Guvernului nr. 201/2009, anexa nr. 1);
  • copia buletinului de identitate;
  • copiile diplomelor de studii și ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecționare profesională și/sau de specializare;
  • documente ce atestă experiența profesională (copia carnetului de muncă, certificate privind activitatea profesională desfășurată după data de 1 ianuarie 2019 sau alte documente confirmative);
  • cazierul judiciar;
  • documentele care atestă prestarea voluntariatului – în cazul în care candidatul consideră necesar.

Notă:

  • copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor.
  • cazierul judiciar și documentele ce atestă experiența profesională sau, după caz, prestarea voluntariatului pot fi înlocuite cu declarații pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul are obligația să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de 10 zile de la data la care a fost declarat învingător, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.

Cerinţe generale faţă de candidaţii la concurs:

  1. deţine cetăţenia Republicii Moldova; 
  2. posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite, în limitele stabilite de lege; 
  3. are capacitate deplină de exerciţiu; 
  4. nu a împlinit vîrsta de 63 de ani; 
  5. are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică pentru care aplică; 
  6. în ultimii 5 ani nu a fost destituit dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) şi b) din Legea nr. 158/2008, sau nu i-a încetat contractul individual de muncă din motive disciplinare;
  7. nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
  8. nu este privat de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie;
  9. nu are interdicția de a ocupa funcţia publică ce derivă dintr-un act de constatare al Autorității Naționale de Integritate.

Condițele speciale ale funcției:

Scopul funcţiei: Contribuie la implementarea politicilor statului în domeniul asistenței sociale, sporirea calității serviciilor sociale prestate de instituțiile publice gestionate de Agenția pentru Gestionarea Serviciilor cu Specializare Înaltă și participă la coordonarea activității acestora.

Sarcinile de bază ale funcției:

Asigură implimentarea politicilor în domeniul serviciilor sociale cu specializare înaltă

– Coordonarea și gestionarea activității structurilor organizaționale din gestiunea Agenției

– Coordonarea elaborării și implimentării planurilor anuale de activitate ale structurilor    organizaționale și gestiunea Agenției

– Coordonarea procesului de evaluare a activității instituțiilor publice prestatoare de servicii sociale cu specializare înaltă precum și înaintarea propunerilor pentru îmbunătățirea calității serviciilor prestate

– Implimentarea politicilor de prevenire a instituționalizării și de dezinstituționalizare a beneficiarilor de servicii sociale cu specializare înaltă, după caz, a politicilor de reorganizare a instituțiilor publice respectiv, inclusiv înaintarea propunerilor privind necesitatea procurării serviciilor sociale cu specializare înaltă;

– Asigurarea funcționalității Grupurilor de lucru intersectoriale constituite pe lângă Agenție prin act normativ al Ministerului Muncii și Protecției Sociale, pentru examinarea solicitărilor de plasament în instituțiile de asistență socială cu specializare înaltă în care Ministerul Muncii și Protecției Sociale exercită calitatea de fondator

– Asigurarea managementului și dezvoltării sistemului de control intern managerial în cadrul subdiviziunii.

Studii: superioare, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul asistenței sociale, dreptului, administrației publice.

Experiență profesională: cel puțin 3 ani în domeniul asistenței sociale, preferabil în serviciul public. 

Abilități: de coordonare, organizare, elaborare a documentelor, analiză şi sinteză, planificare, comunicare.

Atitudini necesare: profesionalism, responsabilitate, corectitudine, respect, imparţialitate, disciplină, tendinţă de perfecţionare profesională continuă.

Cunoştinţe generale necesare:

Cunoaşterea limbii de stat și unei limbi de circulație internațională la nivelul B1;

Capacități de operare la calculator: Word, Excel, PowerPoint, Internet.

Termenul limită de depunere a dosarelor pentru participare la concurs – 13 februarie 2024, ora 16:00.

Dosarele se pot depune:

  • personal, la sediul Agenției pentru Gestionarea Serviciilor cu Specializare Înaltă, MD 2009, mun. Chișinău, str. Vasile Alecsandri 1, etajul 1, biroul 100, telefon de contact 022/822071.
  • prin e-mail, la adresa electronică: oxana.motreac@anas.md
  • prin Poșta Moldovei, la adresa: MD 2009, mun. Chișinău, str. Vasile Alecsandri 1 Agenția pentru Gestionarea Serviciilor cu Specializare Înaltă

În cazul depunerii dosarului de concurs prin poștă sau e-mail, la data desfășurării probei scrise a concursului, candidatul va prezenta documentele originale pentru a verifica veridicitatea acestora, în caz contrar dosarul de concurs se respinge.

 

Bibliografia:

Constituția Republicii Moldova;

Codul administrativ al Republicii Moldova nr. 116/2018;

Legea nr. 158/2008 cu privire la funcția publică și statutul funcționarului public;

Legea nr. 25/2008 privind Codul de conduită al funcționarului public;

Legea cu privire la actele normative nr. 100/2017;

Legea asistenței sociale nr. 547/2003;

Legea cu privire la serviciile sociale nr. 123/2010;

Legea nr. 60/2012 privind incluziunea socială a persoanelor cu dizabilităţi;

Regulamentul privind organizarea și funcționarea Agenția pentru Gestionarea Serviciilor cu Specializare Înaltă, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 955/2023;

Hotărîrea Guvernului nr. 201/2009 privind punerea în aplicarea prevederilor Legii nr. 158/2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;

Hotărârea Guvernului nr. 372/2010 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la modul de evidență și distribuire a biletelor de reabilitare/recuperare acordate pensionarilor şi beneficiarilor de alocații sociale de stat;

Hotărârea Guvernului nr. 893/2018 cu privire la aprobarea Programului național de dezinstituționalizare a persoanelor cu dizabilități intelectuale și psihosociale din instituțiile rezidențiale gestionate de Agenția Națională Asistență Socială pentru anii 2018-2026 și a Planului de acțiuni privind implementarea acestuia;

Hotărârea Guvernului nr. 711/2010 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi funcţionarea Serviciului social „Locuinţă protejată” şi a Standardelor minime de calitate;

Hotărârea Guvernului nr. 885/2015 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind
organizarea și funcționarea Serviciului social „Casă comunitară” și a standardelor minime de calitate;

Hotărârea Guvernului nr. 591/2017 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi funcţionarea Serviciului social Centrul de plasament pentru copiii separați de părinți şi a Standardelor minime de calitate.

Imprimare